- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
V patrolovom šachu, ktorý využíva diagram, sú zmenené pravidlá pre branie a šach. Brať môže a šachuje len kameň pokrytý nejakým vlastným kameňom. Teda ani jedna biela veža nemôže brať čiernu dámu, avšak viažu ju, lebo po jej odchode z línií veži by tieto pokryli jazdcov a tým šachovali čierneho kráľa.
V hrozbe a po obrane 1…Se4 nasleduje analogický obsah. Biely šachuje pokrytím jedného z dvojice jazdcov druhou vežou a po braní jazdca dámou matuje pokrytím druhého, s výmenou 2. a 3. ťahu. Výber je motivovaný potrebou zamedziť pokrytiu čiernej dámy po braní v 2. ťahu čierneho.
Ďalšie 2 varianty využívajú stratu dosahu Sh2 na d6, takže po pokrytí jazdcov d7 a c6 sebou navzájom po braní dámou možno túto zobrať bez obavy z prerušenia ťahom 3…Sd6.
Výsledkom sú 2 dvojice analogických hier so silnou patrolovou motiváciou.