II. cena
mpk-blätter 2012-2013
white Kh8 Pb7 Pd7 Pf7 Qd5
black Kd8 Rc6
1.b7-b8=Q + !
1...Rc6-c8
2.f7-f8=R +
2...Kd8-e7
3.Qb8-b4 +
3...Rc8-c5
4.Qb4-e1 +
4...Ke7*f8
5.Qd5-f3 +
5...Rc5-f5
6.d7-d8=Q +
6...Kf8-f7
7.Qf3-h5 +
7...Rf5*h5
#
1...Kd8-e7
2.f7-f8=B +
2...Ke7-f6
3.Qb8-e5 +
3...Kf6-g6
4.Qd5-e4 +
4...Kg6-f7
5.d7-d8=S +
5...Kf7*f8
6.Qe4-f4 +
6...Rc6-f6
7.Qf4-h6 +
7...Rf6*h6
#
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[99]
s#7 (5+2)
všepremena
Voľné postavenie čiernej veže a miniatúrny materiál na diagrame dávajú tušiť, že v samomate siedmym ťahom nebude čas na nejaké tiché ťahy. Navyše postavenie troch bielych pešiakov na siedmom rade naznačuje, že biely si bude musieť premeniť nejaké figúry. A v riešení tomu skutočne tak bude. Popri dámskej premene v úvodníku, ktorá rozdelí hru na dva varianty, ostatní dvaja pešiaci predvedú klasickú všepremenu, ktorú je v samomate predsa len ľahšie namotivovať ako v priamej úlohe. Každopádne ide o výborný výsledok systematickej práce Torstena Linssa, o ktorej mal pred nejakým časom i mimoriadne zaujímavú prednášku v Marianke.