- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Pomocný samomat je kombinovanou výzvou. Obe strany si pomáhajú tak, aby po ťahu bieleho vznikla pozícia, v ktorej čierny musí matovať. Väčšinou sa to dosiahne tak, že biely dá čiernemu šach, ktorý vie tento odvrátiť len ťahom, ktorý bieleho matuje. Ako ostatne aj v normálnych samomatoch. Občas však biely v poslednom ťahu nešachuje, ale čierny je k matovaniu bieleho donútený nevýhodou ťahu.
A tak je tomu aj v tomto pomocnom samomate 3. ťahom. Po odchode Sa1 sa na tomto poli čierny pešiak premení na figúru, ktorá potom musí matovať bieleho kráľa. Biely pritom okrem odchodu strelca musí vybaviť blokovanie e5 a c5, a samozrejme aj pokryť g5 a h5, čierny tiež aktivuje väzbu na 6. rade.
Všepremena za týchto okolností je zaujímavým výkonom. Nižšie ocenenie asi kvôli nešťastnej Vc1, ktorej sa nedalo vyhnúť.