4.-5. miesto
108. TT SuperProblem 2014
white Sg7 Ph7 Pb6 Pe6 Kc5 Bg5 Pf4 Pd3 Ph3 Pc2 Be2 Pf2 Rb1 Sg1 Rh1
black Kg6
1...h7-h8=Q =
1.Kg6*g7 2.Kg7-g6 3.Kg6-f5 4.Kf5*e6
5.Ke6-d7 6.Kd7-c8 7.Kc8-b7 8.Kb7-a6
9.Ka6-a5 10.Ka5-a4 11.Ka4-a3 12.Ka3-a2
13.Ka2*b1 14.Kb1*c2 15.Kc2-d2 16.Kd2
-e1 17.Ke1*f2 18.Kf2-g2 19.Kg2*h1
20.Kh1*g1 21.Kg1-f2 22.Kf2*e2
23.Ke2*d3 24.Kd3-e4 25.Ke4-f5 26.Kf5-g6
27.Kg6-h5 h7-h8=S =
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[599]
ser-h=27 (15+1)
zdanlivá hra, premeny
Výzva ser-h=27 (sériovoťahový pomocný pat 27. ťahom) požaduje nájdenie neprerušenej série najviac 27 ťahov čierneho (pričom šach čierny môže dať len posledným ťahom série a svojho kráľa nesmie do šachu vystaviť vôbec) takej, že po poslednom ťahu ho biely môže spatovať jedným ťahom.
V pozícii na diagrame by biely mohol patovať okamžite premenou na dámu na h8. Ale jediný ťah, ktorý má čierny kráľ k dispozícii (1.K:g7) túto možnosť nenávratne zničí, takže čierneho kráľa čaká dlhá cesta k inej patovej sieti. Po ceste zoberie väčšinu bielych kameňov a po kolobehu s návratom na g6 nakoniec zakotví na h5. Patuje potom premena na jazdca.
Príjemná ukážka možností dlhých sériovoťahových úloh, ktoré sa aj dobre riešia.