I. cena
Probleemblad 2006
white Pe6 Pe4 Pb3 Pc2 Sa1 Bb1 Kg1
black Pe7 Ba5 Pb5 Pe5 Pb4 Pc3 Pg3 Ph3 Kd2 Pg2 Rh2
1... ... 2.Kd2-e3 Bb1-a2 3.Ke3*e4
Ba2-b1 4.Ke4-f3 Bb1-a2 5.e5-e4 Ba2-b1
6.e4-e3 Bb1-a2 7.e3-e2 Ba2-b1
8.e2-e1=S Bb1-a2 9.Se1*c2 Ba2-b1
10.Sc2-e3 Bb1-f5 11.Ba5-c7 Sa1-c2
12.Bc7-f4 Sc2-d4 #
1...Bb1-a2 2.Kd2-c1 Ba2-b1 3.Kc1-b2
Bb1-a2 4.Kb2*a1 Ba2-b1 5.Ka1-b2
Bb1-a2 6.Kb2*c2 Ba2-b1 + 7.Kc2*b3
Bb1-d3 8.Kb3-a4 Bd3-f1 9.b4-b3 Bf1*g2
10.b5-b4 Bg2-f3 11.Rh2-a2 Bf3-h5
12.Ra2-a3 Bh5-e8 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[117]
h#11,5* (7+11)
zdanlivá hra v pomocnom mate
Zázračná kombinácia spájajúca dve dlhé fázy v podobe zdanlivej hry a riešenia. Zatiaľ čo čierny na ťahu likviduje Pe4 a matuje spolu dvojica bielych figúr, biely na ťahu stratí dôležité tempo, takže čierny musí zlikvidovať Ja1 a pešiakov. Blokovanie poľa vežou pôvodne zamurovanou na h2 (takže vyzerá len ako prostriedok na znehybnenie bieleho kráľa) je výborným doplnkom.