I. cena
Mat 64 2000
white Pa5 Pf5 Kg4 Ba2 Pd2 Pg2 Ba1 Sd1
black Sa8 Qa7 Pd7 Rh6 Pc5 Pd5 Pe5 Pg5 Ke4 Bh4 Pd3
1.g2-g3 ? threat:
2.Sd1-f2 #
but
1...c5-c4 !
1.Sd1-c3 + !
1...Ke4-d4
2.Sc3-b5 +
2...Kd4-e4
3.f5-f6 threat:
4.Sb5-d6 #
3...Qa7-c7
4.Sb5-c3 +
4...Ke4-d4
5.Sc3-d1 +
5...Kd4-e4
6.g2-g3 threat:
7.Sd1-f2 #
6...Bh4*g3
7.Sd1-c3 +
7...Ke4-
d4
8.Sc3
-e2 +
8...Kd4-e4
9.Se2*g3 #
6...Rh6*f6
7.Sd1-c3 +
7...Ke4-
d4
8.Sc3*d5 +
8...Kd4-e4
9.Sd5*f6 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[633]
#9 (8+11)
Rehmov mechanizmus
V dnešnej mnohoťažke je biely jazdec pripravený skočiť na c3 a následne dvomi skokmi s tempom zmatovať čierneho kráľa, teda v prípade, že si čierny nejako oslabí svoju pozíciu, konkrétne na poliach g3 alebo f6. Okrem toho môže biely priamo pohroziť matom ťahom 1.g3?, ktorý samozrejme nevyvracia branie strelcom na g3, ale otvorenie línie dámy ťahom 1…c4!
Preto v prípravnom pláne biely čiernu dámu odláka a až následne sa dostane k ťahu 6.g3! s ďalším rozvetvením podľa obrany čierneho. Plnú dĺžku majú varianty s matmi práve na g3 a f6, na ktoré sú zase prilákané figúry pôvodne ich brániace.
Pekný obsah v peknej pozícii, šachujúci úvodník pri takejto dĺžke nevadí.