- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Siersova batéria je jednou z najvýraznejších typicky trojťažkových tém, najmä v prevedení s jazdcom ako predným batériovým kameňom. Odskok jazdca odkrýva batériový šach od zadného kameňa, no zároveň púšťa čierneho kráľa na pole, ktoré predtým kryl len jazdec.Po ťahu kráľa na toto voľné pole nasleduje mat jazdcom na druhé pole, z ktorého vie kráľa šachovať.
Na dnešnom diagrame nie je síce pripravená žiadna batéria, ale zvodník i úvodník jednu takú pripravia. Riešiteľ si musí vybrať. Zvodnosť aj riešenie obsahujú po tri batériové hry, takže ich obsah je numericky ekvivalentný. Keďže však obrany sú úplne odlišné, ide o voľnú zámenu dvoch variantov (a hrozby).
Rozhodca Zoran Gavrilovski v posudku vyzdvihol fakt, že voľná zámena nie je len taká hocijaká, ale celý obsah je zjednotený práve hrou Siersových batérií.