- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Siersova batéria je veľmi obľúbeným konštrukčným prvkom v trojťažkách i dlhších skladbách. Zvyčajne je predným kameňom jazdec, po jeho odskoku sa otvorí línia šachu, no zároveň šachovaný kráľ dostane voľné pole pôvodne kryté jazdcom. Vstúpi naň a následne dostane šach tým istým jazdcom zboku tak, aby batériová línia ostala stále otvorená. V dnešnej úlohe môžete Siersovu batériu vidieť v hrozbách všetkých troch pokusov i štyroch variantoch riešenia.
Čo však vyzdvihuje dnešnú úlohu nad bežnú úroveň úloh so Siersovou batériou? Je to vzťah hrozieb pokusov a troch hlavných variantov riešenia. Vďaka (tiež známej) zmene poľa uvoľňovaného pre čierneho kráľa sa zmení geometria polí, z ktorých jazdec zboku matuje, čím vzniká trojica čistých hrozbových paradoxov s nulovou fázou (žiaden tematický variant nie je pripravený).
Výborná trojťažka našej dvojice pravdepodobne čerpala inšpiráciu v úlohe Vasila Križanivského, avšak pridáva celý jeden tematický prvok navyše, čo zaručuje originalitu.