3. čestné uznanie
Arnoldo Ellerman MT 2013-2014
white Qh8 Sb6 Pe6 Bb5 Ra4 Pe4 Rf4 Pg2 Bh2 Kg1
black Qb7 Pf7 Pe5 Bf5 Pd4 Pg4 Pc3 Ke3 Bd2
1.Qh8*e5 ? threat:
2.Qe5*d4 #
1...g4-g3
2.Rf4-f3 #
1...Qb7*e4
2.Sb6-d5 #
1...Qb7-d5
2.Sb6*d5 #
1...Qb7*b6
2.e4*f5 #
1...Qb7-d7
2.e4*f5 #
but
1...d4-d3 !
1.Rf4-f2 ? threat:
2.Rf2-e2 #
1...d4-d3
2.Qh8-h6 #
1...Ke3*e4
2.Qh8*e5 #
but
1...g4-g3 !
1.Qh8-h6 ! threat:
2.Rf4*g4 #
1...d4-d3
2.Rf4-f2 #
1...Qb7*e4
2.Rf4-f3 #
1...Qb7-e7
2.Sb6-d5 #
1...e5*f4
2.Qh6*f4 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[640]
#2 (10+9)
Salazar
Postavenie niektorých bielych figúr naznačuje, čo sa s nimi bude diať. Dh8 sa potrebuje dostať do hry. Jb6 sa chystá matovať na c5 alebo d6. Va4 bude pôsobiť na e4 po odchode Pd4. A tak je prirodzené hľadať prvý ťah u Dh8. Jej ťahy na e5 a h6 vytvárajú batérie nasmerované na čierneho kráľa. Dokonca aj Vf4 môže odísť ako prvá a niečo pohroziť. Takže je dôležité preanalyzovať, čo ktorý ťah hrozia a či je možné ich nejako vyvrátiť. Keď sa po analýzach prach usadí, ukáže sa, že 1.D:e5? a 1.Vf2? sú zvodnosti s viacerými variantmi a 1.Dh6! je riešením, v ktorom Vf4 dáva tri rôzne batériové maty. Pozícia ako celok aj s všetkými tromi fázami zapôsobila na rozhodcu pozitívne a to je dôležité.