3. čestné uznanie
Pravda 1998-1999
white Pg6 Kb5 Pc5 Pf5 Qc4 Pd4 Pf3 Sh3 Ph2 Bf1
black Bb8 Sg8 Pg7 Pe6 Ph6 Ph5 Ra4 Pf4 Kh4 Bd3 Re3 Qa2 Pe2 Sh1
1.Bd3-b1 Qc4-c1 2.Re3-e5 Qc1*f4 #
1.Bd3-c2 Qc4*e2 2.Sh1-f2 Qe2*f2 #
1.Bd3-e4 Qc4*e6 2.Sg8-e7 Qe6*e7 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[597]
h#2 (10+14)
3.1.1.1
odväzovanie, zacláňanie línií
Hlavnou starosťou bieleho je dostať dámu ku čiernemu kráľovi. Čierny mu v tom pomáha predovšetkým okmažitým odviazaním ťahom strelca, ale pomoc sa tým nekončí, je potrebné zavrieť niektoré ďalšie línie.
Dve riešenia 1.Sc2 a 1.Se4 sú pritom veľmi podobné – strelec okamžite zatvára líniu, ktorá sa braním bieleho v 1. ťahu predlžuje. V 2. ťahu sa obetuje čierny jazdec.
Tretie riešenie je trochu iné, strelec sa odprace na b1, aby nezavadzal a prerušenie línie obstará dvojica Ve3 (prerušujúci kameň) a Sb8 (prerušený kameň).
Zaujímavá líniová hra (aj keď v riešení 1.Se4 je zbytočný Jh3).
I v řešení 1.Sb1 je zbytečný Jh3.
Hm, to je pravda, to som si nevšimol…