II. cena
PAT A MAT 2019
white Pd6 Sb5 Kd5
black Pd7 Kf5 Sb1
1.Sb1-c3 + Kd5-d4 2.Sc3-d5 Sb5-a7
3.Sd5-e7 d6*e7 4.Kf5-e6 e7-e8=Q +
5.Ke6-d6 Qe8-e5 #
1.Sb1-a3 Sb5-c7 2.Sa3-b5 Sc7-e6
3.Sb5-c7 + d6*c7 4.Kf5-f6 c7-c8=Q 5.Kf6
-e7 Qc8-f8 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[551]
h#5 (3+3)
2.1.1...
obete čierneho jazdca, premeny
Postavenie bielych figúr implikuje skutočnosť, že bielemu pešiakovi nedokážu pomôcť k premene. Jedinou možnosťou je obeť čJ z b1, a to buď na e7 alebo na c7. Tak ho pešiak môže vziať v 3. ťahu, v 4. ťahu sa premeniť a následne matovať. Kým sa obetuje čierny jazdec, matovú sieť pripravuje biely, posledné dva ťahy čierneho zase využije pre vkráčanie do matovej siete kráľ.
Kvalitná presnosť hry vedúcej k matom mimo kraja šachovnice, bez dodatočného materiálu potrebného pre odstránenie vedľajších riešení.