- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Dnešná dvojťažka je jednofázová, takže do jej hlavného obsahu nepatria žiadne zdanlivé hry, pokusy, ani zvodnosti.
Po úvodníku biely nemôže matovať jazdcom a6 ani jedným z dvoch ponúkajúcich sa spôsobov:
- 2.Jc4+? Kd4! aj Ke4!
- 2.Jc6+? Kd6! aj Ke6!
Tieto dva ťahy sa stanú matmi v momente, keď čierny zabezpečí zneprístupnenie príslušných polí čiernemu kráľovi – jedno zablokuje a na druhé otvorí pôsobnosť bielej figúry, v oboch prípadoch obranami pešiakmi. Týmto spôsobom sú v dvoch variantoch skumulované základné efekty vedúce k matom s prerušením, tiež známe ako témy B1 a B2.
Zložené blokovanie sa nachádza aj v ďalších troch variantoch po obranách jazdcami. V prípade blokovaní e4 ide dokonca o čiernu predĺženú obranu v podobe príchodov na pole: ľubovoľné blokovanie e4 (reprezentované jazdcom z g3) umožňuje mat d4#, ťah jazdcom z f2 priväzuje pešiaka na 2. rade, ale zase otvára dráhu Sg1 a tak umožňuje nový mat.
Obsažná strategická skladba.