II. cena
FRME C 30.9.2018
white Bg7 Sc6 Pg6 Pa4 Sf3 Pc2 Rd2 Kf1
black Sf8 Pa7 Pc7 Ra6 Bb6 Qh6 Pa5 Pc5 Pc4 Pd4 Kc3 Pe3
1...Bg7*h6 2.d4-d3 Bh6-g7 #
1.Qh6-h2 Rd2*d4 2.Qh2-d2 Rd4*d2 #
1.Qh6-h5 Sf3*d4 {display-departure-file} 2.Qh5-f3 + Sd4*f3 #
1.Qh6*g6 Sc6*d4 {display-departure-file} 2.Qg6-c6 Sd4*c6 #
ANIMOVANÝ DIAGRAM
- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
[522]
h#2 (8+12)
0.1.1.1 + 3.1.1.1
návraty figúr (4x), batériové maty
V zdanlivej hre biely matuje strelcom, ktorý zlikviduje čiernu dámu, zatiaľ čo čierny potiahne pešiakom z dlhej diagonály. Ktorýkoľvek ťah čierneho znemožňuje túto kombináciu, avšak čierna dáma môže urobiť dvojťahový pohyb, ktorým dôjde na polia pôvodne obsadené inými bielymi figúrami: d2, f3 a c6. To dáva bielemu možnosť zlikvidovať Pd4 braním a matovať z batérie návratmi na tieto polia.
Veľmi pekný pomocný mat zahŕňajúci aj zdanlivú hru.