- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Biely chce v pomocnom mate na diagrame matovať po stĺpci e. To si vyžaduje riešenie dvoch voľných polí čierneho kráľa na d4 a d3. Obidve môže čierny zablokovať, d4 jazdcom a d3 líniovou figúrou, ktorú otvorí jazdec ťahajúci v prvom ťahu.
Ale blokovanie d4 jazdcom znamená pokrytie stĺpca e týmto jazdcom (Antizielelement), takže ho biely ešte musí priviazať po 4. rade. A teraz prichádza na rad voľba: ktorá veža má viazať a ktorá matovať? Rozhodnutie prináša dodatočná motivácia. Da4 kryje e7 už v diagramovej pozícii, takže pokiaľ je d3 blokované strelcom a dáma ostáva na mieste, musí líniu a4-e7 prerušiť biely vežou na b4. Ak dáma odchádza, znamená to, že aj Jb5 ostáva na mieste a biely musí hrať druhou vežou na c4.
Pekne zinscenovaná zámena funkcií bielych veží vo veľmi ekonomickej pozícii.