- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Na bieleho kráľa je nasmerovaná batéria Se1-Vd2-Ka5. Na jeho zmatovanie stačí rozhýbať čiernu vežu a samozrejme zneutralizovať bielu Vd3.
V prvých dvoch zdanlivých hrách sa využíva anihilácia jednej bielej veže, po ktorej nasleduje obeť druhej na stĺpci e. V dôsledku toho má Vd2 voľnú cestu k d6, kde môže mať vynútiť biela dáma.
Úvodník dámou samozrejme obe tieto zdanlivé hry rozruší, avšak zariadi, že hra bieleho z tretej zdanlivej hry sa stane hrozbou, keďže Dd8 pokryje e7. Akýkoľvek ťah Jf4 bráni otvorením Sh2 k e5, ale každý konkrétny ťah umožní bielemu nové pokračovanie. Po braniach bielych veží je potrebné, aby čierny jazdec otvoril líniu Vd2 k d6, takže prídu zamenené pokračovania – obete jazdcov. Po odskokoch na g6 a g2 sa naopak umožnia pôvodné pokračovania zo zdanlivých hier. V každom variante riešenia sa mat vynucuje obeťou veže na d6.
Po formálnej stránke vydarený samomat s dvojnásobnou rozvetvenou zámenou pokračovania a obrany. Nízke ocenenie je pravdepodobne spôsobené kontroverzným úvodníkom s braním voľného poľa a istú úlkohu mohlo zobrať aj opakovanie stále toho istého matu. Ale ktovie?