- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
c) Ph5→a2
Dnešný diagram je dosť neortodoxný, aj keď ide o ortodoxnú mnohoťažku. Totiž v tomto žánri sú dvojčatá, podobne ako v živote, dosť zriedkavým javom. A trojčatá už priam výnimočným. Čo prinášajú po obsahovej stránke?
Biely má v jednotlivých pozíciách tri veľmi rôzne spôsoby vynútenia matu čiernemu kráľovi schovanému v rohu za hradbami pešiakov a figúr. V a) sa biela veža obetuje tak, aby Ph5 získal dosť času na premenu na jazdca a mat s pomocou kolegu. V b) je biela veža použitá na likvidáciu Sa5 tak, aby biely kráľ po pochode mohol vstúpiť na b6 a tak zatiahnuť matovú sieť. Možno najefektnejšie je postavenie c): veža ide až na a1 práve vtedy, keď jej v ceste k čiernemu kráľovi zavadzia pešiak, toho však použije ako baranidlo na rozbitie čierneho postavenia.
Mimoriadny obsah viedol (pochopiteľne) nielen k vysokému oceneniu v turnaji špičkového britského časopisu, ale aj na stránky Albumu FIDE 1998-2000.