- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Hrozby rýchlej akcie po prvom rade po ťahoch 1.Vd8? a 1.Vc8? dokáže čierny odvrátiť presnými premenami na jazdca a dámu. Preto biely ťahom kráľa nechá čierneho najskôr sa vyjadriť, ktorú z hrozieb riešenia 2.Vd8! a 2.Vc8! bude odvracať a s druhou po príslušnej obrane prerazí. Čierny má ešte jednu zapeklitejšiu obranu, premenu na strelca, v jej dôsledku by pri realizácii pôvodných hrozieb zostal v pate. Lenže biely využije samospatovanie čierneho na nový útok a matuje nakoniec s využitím blokovania h1 a prístupnosti h2 pre čierneho kráľa.
Zrozumiteľná desaťkameňovka.