- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
4.1.1.1.1.1
Zaujímavým pomocným matom s exopodmienkou Circe* sa nedávno úspešne prezentoval majster FIDE Karol Mlynka. Štyri riešenia je možné v súčasnosti populárnym spôsobom rozdeliť do dvoch dvojíc takto:
- po premene čierneho biela veža matuje po stĺpcoch g a h,
- čierne blokovanie na g2 vedie k dvom matom vežou na f1 s výberom cesty k tomuto matu (rošáda-nerošáda).
Rozhodca (jubilant) samozrejme postrehol absenciu Circe motivácie v prvom riešení, ale vzhľadom k bohato členenej hre s veľmi úsporným bielym materiálom neváhal s vysokým ocenením. Je to určite zaujímavým príspevkom do diskusie o posúvaní hraníc dovoleného v exošachu, v tomto prípade o nutnej miere použitia exoprvkov v tematickej hre.
* Circe – exošach, v ktorom sa braný kameň znovuzrodí na poli, na ktorom bol na začiatku partie rovnaký kameň tej istej farby. Pritom veže, strelci a jazdci sa znovuzrodia na poli rovnakej farby, ako je pole brania, pešiak na tom istom stĺpci, ako je pole brania. Keď je toto pole obsadené ľubovoľným kameňom, branie je ortodoxné (bez znovuzrodenia). Znovuzrodený pešiak môže robiť dvojkrok, veža rošádu. Exokamene sa znovuzrodia na poli premeny na rovnakom stĺpci ako pole brania, neutrálne kamene podľa toho, ktorá strana ich brala, na opačnej strane.