- Kliknutím na pravú/ľavú polovicu diagramu sa prehráva riešenie úlohy na diagrame dopredu/dozadu
- Kliknutím na *** sa obnoví východisková pozícia
- Kliknutím na ťah v riešení (napr. 1.Sc3!) sa na diagrame nastaví pozícia po danom ťahu
Na bieleho kráľa sú nasmerované dve batérie: Vh4-Pe4-Ka4 a De8-Kc6-Ka4. Prvá z nich si v zdanlivej hre zahrá pripraveným šachom, ktorý vedie k zásahu Je2, druhú aktivuje obeť Vc8 po prerušení línie bielej dámy.
Úvodník zásadne zmení ihrisko. Biela dáma získa prístup k línii kráľovskej batérie, vďaka čomu vznikne nebatériová hrozba a súčasne nestačí po 1…Jd6 pohnať čK na c7, aj k poľu d4, takže obeť jazdca už po šachu pešiakom na e3 nestačí. Po uvedených obranách však získala biela dáma nové možnosti útoku na c4 a d5. Pôvodné útoky 2.Jd4+ a 2.V:c7+ vyjdú po braniach dámy na d3 pešiakom a jazdcom.
Vo výsledku tak máme rozvetvenú zámenu matu i obrany z oboch zdanlivých hier, čo je obsahom témy niekedy nazývanej Ruchlisova podľa klasickej dvojťažky tohto autora. Tu ju máme spracovanú s pestrou samomatovou motiváciou.